Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPrice, Margaret
TitelAccessing Disability: A Nondisabled Student Works the Hyphen
QuelleIn: College Composition and Communication, 59 (2007) 1, S.53-76 (24 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-096X
SchlagwörterStellungnahme; Teaching Methods; Critical Thinking; Discourse Analysis; Disabilities; Writing (Composition); Writing Instruction; Case Studies; Learning Modalities; College Students; Social Attitudes; Consciousness Raising; Attitudes toward Disabilities; Justice
AbstractThis article challenges current assumptions about the teaching and assessment of critical thinking in the composition classroom, particularly the practice of measuring critical thinking through individual written texts. Drawing on a case study of a class that incorporated disability studies discourse, and applying discourse analysis to student work, "Accessing Disability" argues that critical thinking can be taught more effectively through multi-modal methods and a de-emphasis on the linear progress narrative. (Contains 13 notes.) (Author).
AnmerkungenNational Council of Teachers of English. 1111 West Kenyon Road, Urbana, IL 61801-1096. Tel: 877-369-6283; Tel: 217-328-3870; Web site: http://www.ncte.org/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College Composition and Communication" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: