Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHayford, Marc D.
TitelUsing Supply, Demand, and the Cournot Model to Understand Corruption
QuelleIn: Journal of Economic Education, 38 (2007) 3, S.331-340 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0485
SchlagwörterSupply and Demand; Microeconomics; Economic Progress; Taxes; Models; Developing Nations; Integrity; Economics Education; Economic Development; Higher Education
AbstractThe author combines the supply and demand model of taxes with a Cournot model of bribe takers to develop a simple and useful framework for understanding the effect of corruption on economic activity. There are many examples of corruption in both developed and developing countries. Because corruption decreases the level of economic activity and seems more common in developing countries, it is likely to be part of the explanation of the wide disparity of income between rich and poor countries. The model presented could be used in courses on microeconomics, economic growth, public finance, political economy, and economic development. (Contains 5 figures.) (Author).
AnmerkungenHeldref Publications. 1319 Eighteenth Street NW, Washington, DC 20036-1802. Tel: 800-365-9753; Tel: 202-296-6267; Fax: 202-293-6130; e-mail: subscribe@heldref.org; Web site: http://www.heldref.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Economic Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: