Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWebster, Linda; Hackett, Rachelle Kisst
TitelA Comparison of Unresolved Versus Resolved Status and Its Relationship to Behaviour in Maltreated Adolescents
QuelleIn: School Psychology International, 28 (2007) 3, S.365-378 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0143-0343
DOI10.1177/0143034307078554
SchlagwörterAdjustment (to Environment); Adolescents; Attachment Behavior; Comparative Analysis; Child Abuse; High Risk Students; Mental Health; Intervention; Measurement Techniques
AbstractThis exploratory investigation sought both to gain a better understanding of the mental representations of attachment in high-risk, maltreated adolescents and to explain how, if at all, unresolved attachment representations are related to behavioural maladjustment. Parent ratings, self-report ratings and attachment state of mind were obtained from 34 adolescents with a history of maltreatment. Results showed that maltreated adolescents with unresolved states of mind in regard to attachment were rated higher on maladaptive behaviour and lower on adaptive behaviour than maltreated adolescents who were resolved. Implications for school-based mental health intervention and future research are discussed. (Contains 3 tables). (Author).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Psychology International" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: