Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYounker, Betty Anne; Hickey, Maud
TitelExamining the Profession through the Lens of Social Justice: Two Music Educators' Stories and Their Stark Realizations
QuelleIn: Music Education Research, 9 (2007) 2, S.215-227 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1461-3808
SchlagwörterMusic Teachers; Justice; Music Education; Comparative Education; Case Studies; Profiles; Reflective Teaching; Transformative Learning; Personal Narratives; Responses; Equal Education
AbstractHow do issues of equity inform music teaching and learning? What does it mean to teach music through the lens of social justice with social consciousness? The two authors of this paper challenged each other to reflect on these questions and how they pertain, past and present, to their lives as performers, pedagogues, and researchers in various educational settings. In our examination, we explored evidence, if any, of social justice within spaces that typically define school-based music programs and classrooms, and Schools of Music practices. (Author).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals/default.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Music Education Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: