Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRodgers, Timothy
TitelMeasuring Value Added in Higher Education: A Proposed Methodology for Developing a Performance Indicator Based on the Economic Value Added to Graduates
QuelleIn: Education Economics, 15 (2007) 1, S.55-74 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0964-5292
SchlagwörterHigher Education; Methods; Graduates; College Outcomes Assessment; Foreign Countries; United Kingdom
AbstractThe 2003 UK higher education White Paper suggested that the sector needed to re-examine the potential of the value added concept. This paper describes a possible methodology for developing a performance indicator based on the economic value added to graduates. The paper examines how an entry-quality-adjusted measure of a graduate's "expected" degree class might be derived, and also how the wage differentials associated with different degree classes could be used to quantify the relative values of degrees. These two measures are then used to develop a proposed performance indicator based on Graduate Relative Economic Value Added. (Contains 4 tables and 27 notes.) (Author).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals/default.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Economics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: