Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCokley, Kevin; Patel, Nima
TitelA Psychometric Investigation of the Academic Self-Concept of Asian American College Students
QuelleIn: Educational and Psychological Measurement, 67 (2007) 1, S.88-99 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1644
DOI10.1177/0013164406288175
SchlagwörterPsychometrics; Validity; Self Concept Measures; Grade Point Average; Construct Validity; Asian Americans; College Students; Academic Ability; Values; Anglo Americans
AbstractThe psychometric properties of scores from the Academic Self-Concept Scale are examined in a group of 198 Asian American college students. Using parallel analysis, a four-factor solution accounting for 46% of the variance was found. In a test of construct validity, academic self-concept was found to be negatively related to adherence to Asian values, positively related to adherence to European American values, and positively related to grade point average. Results suggest that academic self-concept, as currently measured, is primarily an individualistic psychological construct. (Contains 1 table.) (Author).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational and Psychological Measurement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: