Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMorgan, Michelle; Moni, Karen B.; Jobling, Margaret A.
TitelCode-Breaker: Developing Phonics with a Young Adult with an Intellectual Disability
QuelleIn: Journal of Adolescent & Adult Literacy, 50 (2006) 1, S.52-65 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1081-3004
SchlagwörterReading Instruction; Phonics; Young Adults; Mental Retardation; Literacy; Decoding (Reading); Reading Ability; Teaching Methods; Down Syndrome; Student Motivation
AbstractThe teaching and learning of phonics are core elements of a balanced literacy program for people with intellectual disabilities. Studies have shown that individuals who have limited phonic and decoding skills will be unlikely to progress in their reading ability beyond an emergent level and are more likely to experience difficulty in comprehension. The authors discuss the challenges of integrating contemporary understandings about literacy practices (specifically the Four Resources Model) with a literacy program for a young adult with an intellectual disability. They identify three key strategies to meet these challenges: Knowing the learner; motivating the learner; and using multiple approaches and activities. These strategies and practical teaching approaches are illustrated with examples of the authors' work with a young man with Down syndrome. (Contains 3 tables and 4 figures.) (Author).
AnmerkungenInternational Reading Association. 800 Barksdale Road, P.O. Box 8139, Newark, DE 19714-8139. Tel: 800-336-7323; Fax: 302-731-1057; e-mail: customerservice@reading.org; Web site: http://www.reading.org/publications/index.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescent & Adult Literacy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: