Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTate, William F.; Malancharuvil-Berkes, Elizabeth
TitelA Contract for Excellence in Scientific Education: May I Have Your Signature Please?
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 57 (2006) 3, S.278-285 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
DOI10.1177/0022487105285965
SchlagwörterScience Education; Teacher Education Programs; Mathematics Education; Learning Experience; Secondary School Teachers; Science Teachers; Mathematics Teachers
AbstractRecent advances in biology and digital technology represent unique opportunities for teacher educators to rethink the programmatic experiences of prospective secondary science and mathematics teachers. This article discusses the importance of teacher education programs that connect mathematics and science where appropriate, recognize the hybridization of science, and integrate biological and digital features into program learning experiences. In addition, recommendations for incorporating these design features into teacher education are offered. (Author).
AnmerkungenSAGE Publications, 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243 or 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; Web site: http://sagepub.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: