Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPerna, Laura W.
TitelSex Differences in Faculty Tenure and Promotion: The Contribution of Family Ties
QuelleIn: Research in Higher Education, 46 (2005) 3, S.277-307 (31 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
DOI10.1007/s11162-004-1641-2
SchlagwörterTenure; Social Networks; Social Capital; Spouses; Human Capital; Academic Rank (Professional); College Faculty; Gender Differences; Teacher Promotion
AbstractThis study uses data from the 1999 National Study of Postsecondary Faculty to examine the ways in which parental status, marital status, and employment status of the spouse are related to two outcomes, tenure and promotion, among college and university faculty. The analyses are guided by a conceptual model that draws upon the economic theory of human capital and sociological notions of structural capital, social capital, and social networks. Descriptive and multinomial logit analyses are used to address the research questions. The analyses reveal that the contribution of family ties to tenure status and academic rank is different for women than for men. (Author).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: