Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBuck, Kathryn A.; Ambrosino, Robert J.
TitelChildren with Severe Behavior Problems: A Survey of Texas Child Care Centers' Responses
QuelleIn: Early Childhood Education Journal, 31 (2004) 4, S.241-246 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-3301
DOI10.1023/B:ECEJ.0000024115.51009.e6
SchlagwörterYoung Children; Behavior Disorders; Child Behavior; Child Care Centers; Expulsion; Student Behavior; Texas
AbstractThis article presents the findings of an exploratory study designed to look at the issue of removal of children from childcare due to behavior problems. A survey was sent to a random sample of nonresidential licensed day care centers (DCCs) in Texas. Results from the survey indicate that 50% of DCCs have removed a child from care due to behavior problems. In most cases, parents were left to figure out for themselves what to do with their children following their dismissal from care. This and other relationships found in the data are discussed as well as the need for future research in this area. (Author).
AnmerkungenSpringer, 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 212-460-1539; Fax: 212-460-1594; Web site: http://www.springerlink.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Childhood Education Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: