Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBraddock, David; Rizzolo, Mary C.; Thompson, Micah; Bell, Rodney
TitelEmerging Technologies and Cognitive Disability
QuelleIn: Journal of Special Education Technology, 19 (2004) 4, S.49-56 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6434
SchlagwörterCognitive Ability; Technological Advancement; Alzheimers Disease; Mental Retardation; Assistive Technology; Technology Integration; Computer Assisted Instruction; Computer Mediated Communication; Augmentative and Alternative Communication; United States
AbstractCognitive disability entails a substantial limitation in one's capacity to think, including conceptualizing, planning, and sequencing thoughts and actions, remembering, interpreting subtle social cues, and understanding numbers and symbols. Cognitive disabilities include intellectual disabilities and can also stem from brain injury, Alzheimer's Disease and other dementias, severe and persistent mental illness, and, in some cases, stroke (see Figure 1). More than 20 million persons in the United States have a cognitive disability -- and the number of individuals with cognitive disabilities such as Alzheimer's disease is expected to increase rapidly as the nation's population ages (Braddock, 2001). (Author).
AnmerkungenTechnology and Media Division of the Council for Exceptional Children, University of Oklahoma, College of Education. 820 Van Vleet Oval, Norman, OK 73072. Web site: http://jset.unlv.edu.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Special Education Technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: