Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTriantafyllaki, Angeliki
TitelA Call for More Instrumental Music Teaching Research
QuelleIn: Music Education Research, 7 (2005) 3, S.383-387 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1461-3808
SchlagwörterStellungnahme; Musical Instruments; Music Education; Educational Research; Music Teachers; Teacher Student Relationship; Research Needs; Foreign Countries; Greece
AbstractIn this article, the author argues that researchers and practioners aiming to improve practice in our institutions are called upon to "open up" the field of instrumental teaching. Music educators need to reflect on how particular lesson behaviours or types of teacher-pupil interactions are influenced by the specific institutional, social, and cultural contexts in which they are situated. Equally important is the question of how instrumental music teachers construct the various contexts in which they work. It is hoped that this brief article might initiate further discussion on the issues raised. (ERIC).
AnmerkungenCustomer Services for Taylor & Francis Group Journals, 325 Chestnut Street, Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420 (Toll Free); Fax: 215-625-8914.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Music Education Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: