Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBekerman, Zvi
TitelAre There Children to Educate for Peace in Conflict-Ridden Areas? A Critical Essay on Peace and Coexistence Education
QuelleIn: Intercultural Education, 16 (2005) 3, S.235-245 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1467-5986
SchlagwörterForeign Countries; Conflict Resolution; Peace; Criticism; Teaching Methods; Educational Objectives; Futures (of Society); Israel
AbstractIn this paper, I reflect on the education that is being conducted in two Israeli schools, often held up as exemplary, that have the declared educational aim of cultivating tolerance and recognition of otherness. What is "going on" with those presumed to be the primary beneficiaries (the children studying at these schools) of an integrated educational enterprise? Should the focus for future peace be on these children at all. I take a critical look at the way we are attempting to forge a peaceful future through our young. (Author).
AnmerkungenCustomer Services for Taylor & Francis Group Journals, 325 Chestnut Street, Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420 (Toll Free); Fax: 215-625-8914.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Intercultural Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: