Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJenkins, Adelbert H.; Harburg, Ernest; Weissberg, Norman C.; Donnelly, Thomas
TitelThe Influence of Minority Group Cultural Models on Persistence in College
QuelleIn: Journal of Negro Education, 73 (2004) 1, S.69-80 (12 Seiten)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2984
SchlagwörterMinority Groups; Immigrants; African American Students; Academic Persistence; Student Attrition; Cultural Influences; Higher Education
AbstractThe performance and attrition levels of two sets of African American college students were analyzed to understand the influence of minority groups in persisting with college as a test of Ogbu's cultural-ecological model. It was observed that voluntary immigrant group students stayed in college much longer than the involuntary immigrants group students and their performance levels were higher and predictable. (Author).
AnmerkungenCirculation Department, The Journal of Negro Education, P.O. Box 311, Howard University, Washington, DC 20059. Tel: 202-806-8120; Fax: 202-806-8434; Web site: http://www.journalnegroed.org; e-mail: jne@howard.edu.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Negro Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: