Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Are programs that emphasize systematic phonics instruction truly superior to other types of programs for young readers, as the National Reading Panel claims? The authors conducted a study of three different programs to see what kinds of readers are actually emerging from them. Two were commercial programs that used explicit and systematic phonics instruction as a central piece in early reading learning: Direct Instruction (DI)4 and Open Court (OC). The third was a literature-based program, labeled Guided Reading (GR), wherein students were taught to use multiple strategies to focus on the meaning of what they read. This program was an adaptation of work by Irene Fountas and Gay Su Pinnell. The 84 students in the study live in urban settings and are of low socioeconomic status, but they are not coded for special education or for receiving ESL (English as a Second Language) services. To study the reading processes of these students, second-graders were asked to read books to aloud. Their reading was studied using "miscue analysis," an established research tool that analyzes oral reading "miscues" or divergences from the text to reveal a reader's use of phonics cues, language structure cues, and meaning-based cues. Thus researchers learned about the students' reading strategies, as well as their skill in comprehending as they read. To measure the students' comprehension, they were asked to retell the story they had read. These retellings were analyzed for inclusion of characters, setting, plot episodes, inferences and connections, and general cohesion (smoothness and completeness of the retelling). From an interview with the students, which included questions such as "When you are reading and you come to something you don't know, what do you do?" Researchers determined their awareness of reading strategies and their perceptions of reading. In addition, the children took a phonics test from the Woodcock Johnson Psycho-Educational Battery, wherein they "read" a list of non-words. Researchers observed language arts instruction in the children's classrooms and interviewed principals and teachers to learn their perceptions of the reading program in use. These observations of language arts instruction allowed us to compare what the students said with what they did while reading and with what was going on during their reading instruction. In this manner, the authors built a comprehensive picture of the students' actual understanding and practice of reading. The instruction provided by DI and OC is similar in many ways. The DI program is heavily scripted, while the OC program provides teachers with detailed lessons. In contrast, at the third site of this study, phonics instruction was integrated into reading and writing. At the GR school, students learn phonics in the context of reading and writing. The profile that emerged from the GR school reveals that the students use phonics while reading in ways similar to the students at the DI and OC sites (no significant difference in measures of phonics use in and out of context), but with a definite concern for meaning. In addition to describing setting and characters, the GR students' retellings are cohesive, and they reflect a tendency toward forming inferences and making connections. These findings run contrary to what would be expected given the NRP's determinations. (ERIC).
Anmerkungen
Phi Delta Kappa International, Inc., 408 N. Union St., P.O. Box 789, Bloomington, IN 47402-0789. Web site: http://www.pdkintl.org.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.
Standortunabhängige Dienste
0031-7217
Wilson, G. Pat; Martens, Prisca; Arya, Poonam; Altwerger, Bess: Readers, Instruction, and the NRP 2004.
eric_ej707601
Permalink als QR-Code
Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)