Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOplatka, Izhar
TitelThe Principalship in Developing Countries: Context, Characteristics and Reality
QuelleIn: Comparative Education, 40 (2004) 3, S.427-448 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterInstructional Leadership; Summative Evaluation; Leadership Styles; Educational Policy; Principals
AbstractThis article seeks to shed light on the contexts and characteristics of principalship in developing countries, as well as to examine similarities and differences between principals in developed and developing countries. Twenty-seven papers constitute the data on which external influences on principalship, patterns of leadership styles and managerial aspects of the principal's role are analysed. Although there is no one portrait of school principalship in developing countries, some common features were revealed, such as limited autonomy, autocratic leadership style, summative evaluation, low degree of change initiation, and lack of instructional leadership functions. Theoretical implications and suggestions for educational policy and reforms are presented. (Author).
AnmerkungenCustomer Services for Taylor & Francis Group Journals, 325 Chestnut Street, Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420 (Toll Free); Fax: 215-625-8914.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: