Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOsman, Ruksana
TitelAccess, Equity and Justice: Three Perspectives on Recognition of Prior Learning (RPL) in Higher Education
QuelleIn: Perspectives in Education, 22 (2004) 4, S.139-146 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0258-2236
SchlagwörterPrior Learning; Human Capital; Constructivism (Learning); Higher Education; Equal Education; Justice; Access to Education
AbstractThis article outlines three theoretical perspectives that have emerged in the literature on RPL and that are useful in understanding the complexities around prior learning, the human capital perspective, the liberal humanist perspective and the social constructivist perspective. Although each approach has its own blind spots and its own critics, it is argued that conversations between and within these perspectives are valuable for educators who in the final analysis are the ones who have to design and implement RPL practices that are educationally defensible and socially just. (Author).
AnmerkungenUniversity of Pretoria, Pretoria 0002, South Africa. Tel: +27 (0)12 420 4732; Fax: +27 (0)12 362 5122; e-mail: perspect@postino.up.ac.za.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Perspectives in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: