Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPrinsloo, Jeanne
TitelExamining the Examination: The 'Worlding' of the Matriculation Language Papers in KwaZulu-Nata
QuelleIn: Perspectives in Education, 22 (2004) 1, S.81-98 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0258-2236
SchlagwörterAdmission (School); English (Second Language); Language Tests; Foreign Countries; Contrastive Linguistics; Race; Indo European Languages; African Languages; Literacy
AbstractThis article is concerned with those literacy (language) practices the examinations require to be rehearsed as evidence of successful literacy in three sites, namely Afrikaans, English and Zulu Matriculation examinations in KwaZulu-Natal in November 1990. It presents a contrastive analysis of aspects of the Afrikaans, English and Zulu examinations at matriculation levels, in particular the different 'worlds' or imaginary repertoires inscribed into the different language papers. The analysis suggests that the literacy practices of each of the three languages propose and validate particular subjectivities and competences and that different groups of learners are educated to different purposes and this along the lines of race and language. (Author).
AnmerkungenUniversity of Pretoria, Pretoria 0002, South Africa. Tel: +27 (0)12 420 4732; Fax: +27 (0)12 362 5122; e-mail: perspect@postino.up.ac.za.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Perspectives in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: