Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArriaza, Gilberto
TitelWelcome to the Front Seat: Racial Identity and Mesoamerican Immigrants
QuelleIn: Journal of Latinos and Education, 3 (2004) 4, S.251-265 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1534-8431
SchlagwörterStellungnahme; Foreign Countries; Racial Bias; Social Stratification; Immigrants; Latin Americans; Socioeconomic Status; Social Class; Role Theory; Racial Identification
AbstractIn this article, I argue that mestizo immigrants from the Mesoamerica region experience a low socioeconomic tracking compounded by a racialized subordinating discourse in the United States. These immigrants come over to the United States from a region where social stratification and racial prejudice are based more on cultural and linguistic differentiation than on pigmentation. Once in their new surroundings, mestizo immigrants live a reversal of power relations as well as a new cultural regime that places them in a secondary social role. (Author).
AnmerkungenLawrence Erlbaum Associates, Inc., Journal Subscription Department, 10 Industrial Avenue, Mahwah, NJ 07430-2262. Tel: 800-926-6579 (Toll Free); e-mail: journals@erlbaum.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Latinos and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: