Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKerr, Barbara; Robinson Kurpius, Sharon E.
TitelEncouraging Talented Girls in Math and Science: Effects of a Guidance Intervention
QuelleIn: High Ability Studies, 15 (2004) 1, S.85-102 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1359-8139
SchlagwörterHigh Risk Students; Intervention; Females; Self Efficacy; Science Careers; Science Achievement; Gifted; Mathematics Achievement; Career Choice
AbstractAlthough gifted girls are closing the gap in math and science achievement, they continue to lose interest and drop out of math/science careers. An intervention was developed for talented at-risk young women that emphasized enhancing career identity and exploration, building science self-efficacy and self-esteem and reducing risky behaviors. Self-esteem, school self-efficacy, and future self-efficacy increased from pre-test to the 3- to 4-month follow-up. Girls significantly increased their seeking information about career and were likely to stay with nontraditional choices. The risk factor suicidality also decreased over this period. (Author).
AnmerkungenCustomer Services for Taylor & Francis Group Journals, 325 Chestnut Street, Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420 (Toll Free); Fax: 215-625-8914.;
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "High Ability Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: