Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNakhid, Camille
Titel"Intercultural" Perceptions, Academic Achievement, and the Identifying Process of Pacific Island Students in New Zealand Schools.
QuelleIn: Journal of Negro Education, 72 (2003) 3, S.297-317Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2984
SchlagwörterAcademic Achievement; Cultural Awareness; Ethnicity; Foreign Countries; Low Achievement; Minority Groups; Pacific Islanders; Racial Identification; Secondary Education; Student Attitudes; Teacher Attitudes; New Zealand
AbstractInvestigated the failure of New Zealand schools to address Pasifika students' low achievement, discussing the importance of students carrying out their own identifying process and having this valued by the school. Examination of students' and teachers' perceptions of each other indicated that schools' and teachers' perceptions of Pasifika students and failure to recognize their identifying process influenced their responses to the students that adversely affected achievement and opportunities. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Negro Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: