Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCautreels, Paul
TitelA Personal Reflection on Scenario Writing as a Powerful Tool to Become a More Professional Teacher Educator.
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 26 (2003) 1, S.175-80Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-9768
SchlagwörterElementary Secondary Education; Faculty Development; Foreign Countries; Higher Education; Preservice Teacher Education; Reflective Teaching; Teacher Educators; Teacher Improvement
AbstractThe guidance of a reflective teacher educator is necessary for student teachers to become reflective practitioners. This article shows how teacher educators can benefit from the work of scenario writing to become more reflective practitioners themselves. It tells the story of the experiences some teacher educators involved in such an effort over 2 years. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: