Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChan, David W.
TitelAdjustment Problems and Multiple Intelligences among Gifted Students in Hong Kong: The Development of the Revised Student Adjustment Problems Inventory.
QuelleIn: High Ability Studies, 14 (2003) 1, S.41-54Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1359-8139
SchlagwörterElementary Secondary Education; Emotional Adjustment; Emotional Problems; Foreign Countries; Gifted; Interpersonal Competence; Parent Child Relationship; Psychological Characteristics; Social Adjustment; Social Development; Student Characteristics; Hong Kong
AbstractA study involving 639 Chinese gifted students (grades 4-12) found that intense emotional involvement, perfectionism, unchallenging schoolwork, multipotentiality, and parental expectations were relatively common adjustment problems. Poor interpersonal relationships were not. Results also indicated that conventional intelligence increased vulnerability to problems of intense involvement and unchallenging schoolwork. (Contains references.) (CR)
AnmerkungenTaylor & Francis Inc., Journals Dept., 325 Chestnut St., 8th Floor, Philadelphia, PA 19106; Tel: 800-354-1420 (Toll Free); Fax: 215-625-2940; e-mail: enquiry@tandf.co.uk; Web site: http://www.tandf.co.uk ($263 per year).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "High Ability Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: