Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGordon, June A.
TitelA Shoelace Left Untied: Teachers Negotiate Class and Ethnicity in a City of Northern England.
QuelleIn: Urban Review, 35 (2003) 3, S.191-215Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0972
SchlagwörterElementary Secondary Education; Ethnicity; Higher Education; Low Income Groups; Social Bias; Social Class; Urban Schools; Whites; Working Class; United Kingdom (England)
AbstractExamined the role of castelike patterns in British schooling and the participation of teacher mentalities in maintaining images of working class students and their families within urban communities, using qualitative research and demographic data. The common American assumption that race is the most salient designator of resistance to schooling was challenged as teachers and administrators in three urban British schools presented their experiences working with low-income urban students. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: