Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPollard-Durodola, Sharolyn
TitelWesley Elementary: A Beacon of Hope for At-Risk Students.
QuelleIn: Education and Urban Society, 36 (2003) 1, S.94-117Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1245
SchlagwörterAdministrator Role; Black Students; Elementary Secondary Education; High Risk Students; Inner City; Instructional Leadership; Principals; Public Schools; Reading Instruction; School Effectiveness; Urban Schools
AbstractDescribes the characteristics of one successful inner city elementary school. Interviews with teachers, the former principal, and an educational consultant who helped teachers in the writing process in past years indicated that nine factors significantly impacted the school's success: strong instructional leadership by the principal and teacher experts; a safe and structured school environment; high expectations for teachers and students; and a common vision. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Urban Society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: