Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWilkerson, Trena L.
TitelA Triad Model for Preparing Preservice Teachers for the Integration of Technology in Teaching and Learning.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 24 (2003) 4, S.27-32Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterCommunications; Computer Uses in Education; Educational Research; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Productivity; Teaching Methods
AbstractProvides a model for preparing preservice teachers to integrate and implement technology in teaching and learning. The approach focuses on a trial model that identifies three areas of technology infusion: communication, productivity, and research/instruction. This model demonstrates one approach for designing curriculum and appropriate experiences in a teacher preparation program, which provides hands-on experience with technology. The paper describes assignments, projects, and learning experiences. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: