Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKunzman, Robert
TitelFrom Teacher to Student: The Value of Teacher Education for Experienced Teachers.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 54 (2003) 3, S.241-53Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterCollegiality; Curriculum Development; Elementary Secondary Education; Feedback; Higher Education; Inservice Teacher Education; Preservice Teacher Education; Reflective Teaching; Teacher Collaboration; Teacher Competencies; Teacher Improvement; Teaching Experience
AbstractExamined the usefulness of formal teacher preparation for those with prior teaching experience, investigating the experiences of Stanford Teacher Education Program graduates. Five themes emerged as central to their learning (e.g., greater awareness of students in their classes who were struggling academically and how to help them, broader and more complex understanding of curriculum planning, and awareness of the value of collegiality, collaboration, feedback, and structured reflection). (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: