Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRaths, James; Lyman, Frank
TitelSummative Evaluation of Student Teachers: An Enduring Problem.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 54 (2003) 3, S.206-16Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterElementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Student Teacher Evaluation; Student Teachers; Summative Evaluation; Teacher Certification; Teacher Competencies; Teaching Skills
AbstractSuggests that teacher education faculty are not taking sufficient care in preventing weak, incompetent student teachers from attaining state licenses, noting factors contributing to the problem (e.g., the concept of incompetence is not sufficiently clear), placing incompetence on a continuum of teaching behaviors from criminality and malpractice through best practice, and pronouncing teaching acts in specific settings to be indicators of teacher incompetence. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: