Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMoore, Rita
TitelReexamining the Field Experience of Preservice Teachers.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 54 (2003) 1, S.31-42Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterElementary Education; Field Experience Programs; Higher Education; Language Arts; Practicums; Preservice Teacher Education; Student Teachers
AbstractInvestigated the teaching and learning responses of preservice teachers enrolled in a brief language arts field practicum prior to student teaching. Survey, observation, and journal data indicated that despite consistent efforts by university professors to help preservice teachers examine theory into practice during their practica, procedural concerns of time management, teaching expected lessons and content, and classroom management most often focused the practicum experience for the preservice teachers. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: