Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDinkelman, Todd
TitelSelf-Study in Teacher Education: A Means and Ends Tool for Promoting Reflective Teaching.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 54 (2003) 1, S.6-18Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterStellungnahme; Elementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Reflective Teaching; Self Evaluation (Individuals); Student Teachers; Teacher Knowledge
AbstractAsserts the importance of self-study in teacher education practices to promote reflective teaching, suggesting that self-study serves as a means to promote reflective teaching and as a substantive end of teacher education. A five-part theoretical rationale for using self-study in reflection-oriented teacher education is presented (e.g., the congruence of reflection with the activity of teaching, opportunities to model reflective practice, and possibilities for programmatic change). (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: