Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJackson, Anthony
TitelInter-acting with the Past--The Use of Participatory Theatre at Museums and Heritage Sites.
QuelleIn: Research in Drama Education, 5 (2000) 2, S.199-215Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-9783
SchlagwörterCritical Thinking; Drama; Educational Objectives; Elementary Education; Foreign Countries; Historic Sites; Local History; Museums; Program Effectiveness; United Kingdom
AbstractInvestigates ways in which both overt and "borderline" forms of theatre at heritage sites may enhance the education of casual visitors and schoolchildren. Examines two different types of "living history" projects: Plimoth Plantation (Massachusetts) and the work of the Young National Trust Theatre in the U.K. Argues that the deployment of widely differing theatre techniques can make distinct contributions to the ways in which people think about the past. (PM)
AnmerkungenCarfax Publishing, Taylor & Francis Ltd, Customer Services Department, Rankine Rd., Basingstoke, Hants RG24 8PR, UK. Tel: +44(0)1256 813 002; Fax: +44(0)1256 330 245.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Drama Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: