Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enUmek, Ljubica Marjanovi; Fekonja, Urska; Kranjc, Simona; Musek, Petra Lesnik
TitelThe Impact of Reading Children's Literature on Language Development in the Preschool Child.
QuelleIn: European Early Childhood Education Research Journal, 11 (2003) 1, S.125-35Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1350-293X
SchlagwörterBooks; Childrens Literature; Comparative Analysis; Experiments; Expressive Language; Family Environment; Foreign Countries; National Curriculum; Parents as Teachers; Preschool Children; Preschool Education; Receptive Language; Story Telling; Slovenia
AbstractExplored the impact of regular reading of selected children's books in Slovenian preschools on the development of language competencies among 4- to 6-year-olds. Found significant differences in receptive language, expressive language, and storytelling between children exposed to 2 selected books per week over 2 months and those exposed only to the national curriculum. Found that quality of language education at home related to some language development scores and storytelling. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Early Childhood Education Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: