Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMale, Dawn B.; Male, Trevor
TitelWorkload, Job Satisfaction and Perceptions of Role Preparation of Principal Educational Psychologists in England.
QuelleIn: School Psychology International, 24 (2003) 3, S.259-75Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0143-0343
SchlagwörterEducational Psychology; Faculty Workload; Foreign Countries; Job Satisfaction; Role Perception; School Psychologists; Stress Variables; United Kingdom (England)
AbstractDescribes the results of a study which investigated workload, job satisfaction and perceptions of role preparation of Principal Educational Psychologists (PEPs) in England. Results indicated that PEPs have a generally positive attitude to the profession and express overall job satisfaction. Despite the overall satisfaction, PEPs found the job stressful and were particularly dissatisfied with time constraints relating to administration. (Contains 22 references and 5 tables.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Psychology International" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: