Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWishard, Alison G.; Shivers, Eva Marie; Howes, Carollee; Ritchie, Sharon
TitelChild Care Program and Teacher Practices: Associations with Quality and Children's Experiences.
QuelleIn: Early Childhood Research Quarterly, 18 (2003) 1, S.65-103Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0885-2006
SchlagwörterCaregiver Child Relationship; Child Care; Child Caregivers; Classroom Techniques; Educational Practices; Models; Young Children
AbstractIdentified teacher and program practices in child care programs serving low-income children and families of color, and examined associations among practices, quality, and observed child behaviors. Identified four meaningful groups of practices. Found that children's competent peer behavior and participation in learning activities could be predicted by at least one of the following: teacher and child ethnicity, articulated practices, and classroom quality. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Childhood Research Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: