Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbbott-Shim, Martha; Lambert, Richard; McCarty, Frances
TitelA Comparison of School Readiness Outcomes for Children Randomly Assigned to a Head Start Program and the Program's Wait List.
QuelleIn: Journal of Education for Students Placed at Risk, 8 (2003) 2, S.191-214Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-4669
SchlagwörterEarly Childhood Education; High Risk Students; Preschool Children; School Readiness
AbstractExamined school readiness outcomes among children and parents in Head Start and a wait list comparison group. Results indicated that the initial status was equivalent. Growth rates were significantly faster for Head Start children than comparison children on receptive vocabulary and phonemic awareness. Treatment group parents reported more healthy outcomes. (Contains references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Students Placed at Risk" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: