Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGansle, Kristin A.; Noell, George H.; VanDerHeyden, Amanda M.; Naquin, Gale M.; Slider, Natalie J.
TitelMoving Beyond Total Words Written: The Reliability, Criterion Validity, and Time Cost of Alternative Measures for Curriculum-Based Measurement in Writing.
QuelleIn: School Psychology Review, 31 (2002) 4, S.477-97Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0279-6015
SchlagwörterConcurrent Validity; Curriculum Based Assessment; Elementary Education; Punctuation; Student Evaluation; Writing (Composition); Writing Skills
AbstractCurriculum-based measures of written expression have traditionally used total words written or correct word sequences as indices of students' skill levels. This investigation attempted to determine whether additional hand-scored and computer-scored measures might share more variance with the criterion measures. The new measure, correct punctuation marks, shows the most promise for serving as an additional index for writing skill. (Contains 19 references and 8 tables.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Psychology Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: