Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMeijer, Paulien C.; Zanting, Anneke; Verloop, Nico
TitelHow Can Student Teachers Elicit Experienced Teachers' Practical Knowledge? Tools, Suggestions, and Significance.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 53 (2002) 5, S.406-19Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterConcept Mapping; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Preservice Teacher Education; Student Teachers; Teacher Knowledge; Teaching Experience
AbstractDescribes how student teachers can use stimulated recall and concept mapping to elicit experienced mentor teachers' practical knowledge, noting that systematically examining experienced teachers' practical knowledge offers insight into teachers' observable teaching and opportunities to relate these underlying thoughts to theoretical and more abstract notions student teachers face in teacher education, therefore leading to more thorough understanding of other teachers' teaching and student teachers' own developing practical knowledge. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: