Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLeonard, Simon
TitelChildren's History: Implications of Childhood Beliefs for Teachers of Aboriginal Students.
QuelleIn: Australian Journal of Indigenous Education, 30 (2002) 2, S.20-24Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1326-0111
SchlagwörterAboriginal Australians; Acculturation; Beliefs; Childhood Attitudes; Early Experience; Elementary Education; Ethnic Bias; Foreign Countries; History Textbooks; Textbook Bias; Textbook Content; World Views
AbstractAn Australian researcher exploring the underlying assumptions held by non-Aboriginal educators involved in Aboriginal education reexamined his first childhood history book, "Australia from the Beginning" (Pownall, 1980). Although a liberal and sympathetic treatment, the book reflected non-Aboriginal assumptions about assimilation as "success" and the necessity of non-Aboriginal intervention in Aboriginal lives, assumptions that the researcher still held in his first teaching position. (SV)
AnmerkungenFor full text: http://www.uq.edu.au/ATSIS/ajie/contents/30 2.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Indigenous Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: