Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDwyer, Stuart
TitelBenefits of Community Involvement at the School Level.
QuelleIn: Australian Journal of Indigenous Education, 30 (2002) 2, S.1-7Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1326-0111
SchlagwörterAboriginal Australians; Community Involvement; Culturally Relevant Education; Educational Improvement; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Geographic Isolation; Parent Participation; Rural Schools; Teaching Experience
AbstractIn Northern Territory (Australia), a small, remote, rural school serving Aboriginal students increased parent and community involvement, resulting in improved student achievement. Community members helped to develop culturally relevant, bilingual materials, drawing on financial support from the national Aboriginal Student Support and Parental Awareness (ASSPA) program, and helped plan and deliver integrated curriculum units. (SV)
AnmerkungenFor full text: http://www.uq.edu.au/ATSIS/ajie/contents/30 2.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Indigenous Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: