Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAppleyard, Susan
TitelEducational Issues Facing Aboriginal Families in Rural Australia: A Case Study.
QuelleIn: Australian Journal of Indigenous Education, 30 (2002) 1, S.25-42Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1326-0111
SchlagwörterAboriginal Australians; Case Studies; Community Attitudes; Community Involvement; Compensatory Education; Culturally Relevant Education; Disadvantaged; Educational Attitudes; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Improvement Programs; Parent Participation; Poverty; Special Classes; Teacher Education
AbstractA case study of Aboriginal education in Geraldton, Western Australia, looked at the cycle of low educational attainment, unemployment, and poverty; national and state programs to support Aboriginal students and parent involvement; and community attitudes toward existing programs and proposed improvement strategies. A 1-year plan is detailed for community involvement in development of culturally relevant, "withdrawal" (pullout) classes for Aboriginal students. (Contains 40 references and interview questions.) (SV)
AnmerkungenFor full text: http://www.uq.edu.au/ATSIS/ajie/contents/30 1.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Indigenous Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: