Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShnukal, Anna
TitelSome Language-Related Observations for Teachers in Torres Strait and Cape York Peninsula Schools.
QuelleIn: Australian Journal of Indigenous Education, 30 (2002) 1, S.8-24Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1326-0111
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Aboriginal Australians; Creoles; Cultural Awareness; English (Second Language); Foreign Countries; Interference (Language); Limited English Speaking; Nonstandard Dialects; Second Language Instruction; Sociolinguistics
AbstractImposition of English in Torres Strait and Cape York Peninsula (Australia) schools led to the development of Torres Strait Creole (TSC), now widely spoken. Common formal errors that TSC-speaking students make in written English are described and related to linguistic transfer. Cultural vocabulary, core cultural values reflected in TSC, and the linguistic importance of spatial ordering are discussed. (Contains 26 references and a regional educational timeline.) (SV)
AnmerkungenFor full text: http://www.uq.edu.au/ATSIS/ajie/contents/30 1.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Indigenous Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: