Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBelzer, Sharolyn; Miller, Micha; Shoemake, Stephen
TitelConcepts in Biology: A Supplemental Study Skills Course Designed To Improve Introductory Students' Skills for Learning Biology.
QuelleIn: American Biology Teacher, 65 (2003) 1, S.30-40Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-7685
SchlagwörterBiology; Group Instruction; Higher Education; Remedial Instruction; Science Education; Self Efficacy; Teaching Methods; Thinking Skills; Zoology
AbstractDescribes three teaching approaches to help students transition from high school to college: (1) remedial or developmental instruction; (2) learning centers and tutoring; and (3) supplemental instruction. Discusses the main reasons that students experience problems in college introductory biology and investigates students' achievement in traditional lecture environments and compares them to students who took supplemental courses. (Contains 26 references.) (YDS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Biology Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: