Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCahnmann, Melisa S.; Remillard, Janine T.
TitelWhat Counts and How: Mathematics Teaching in Culturally, Linguistically, and Socioeconomically Diverse Urban Settings.
QuelleIn: Urban Review, 34 (2002) 3, S.179-204Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0972
SchlagwörterBilingual Education; Culturally Relevant Education; Diversity (Student); Educational Change; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Mathematics Education; Multicultural Education; Urban Schools
AbstractExamined urban teachers' efforts to embrace mathematics reform with culturally, linguistically, and socioeconomically diverse student populations, noting teachers' roles in providing accessible and valuable mathematical learning opportunities to diverse students. Data from two third grade teachers indicate that such work is complex. However, teachers are seldom supported in their efforts to integrate mathematical and cultural issues. (Contains references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: