Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYang, Fang-Ying; Anderson, O. Roger
TitelSenior High School Students' Preference and Reasoning Modes about Nuclear Energy Use.
QuelleIn: International Journal of Science Education, 25 (2003) 2, S.221-44Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterConcept Formation; Environmental Education; Interdisciplinary Approach; Nuclear Energy; Physics; Science Education; Secondary Education; Social Influences; Student Attitudes
AbstractExamines senior high school students' cognitive orientation toward scientific or social information, designated as information preference, and associated preferential reasoning modes when presented with an environmental issue concerning nuclear energy usage. Investigates the association of information preference variable with academic and personal background attributes. Discusses performance in science as a predictor of the information preference and students' preferences and reasoning modes. (Author/KHR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: