Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNaude, Hendrina; Pretorius, Etheresia
TitelAddressing Educational Needs of Children with HIV/AIDS.
QuelleIn: Journal of Research in Special Educational Needs, 2 (2002) 3, S.1-17Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcquired Immune Deficiency Syndrome; Delivery Systems; Diseases; Educational Needs; Educational Principles; Elementary Secondary Education; Handwriting; Mathematics Instruction; Neuropsychology; Reading Instruction; Special Health Problems
AbstractThis paper reviews medical and neuropsychological effects of HIV/AIDS in children and relates these findings specifically to educational difficulties. It then proposes an instructional delivery framework for these children that stresses the importance of addressing their educational needs and includes specific suggestions for reading instruction, arithmetic/mathematics instruction, and handwriting instruction. (Contains references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: