Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFlynn, Karen Coen; Boisseau, Tracey Jean
TitelTeaching the Day After: An Assessment of American University Pedagogy in the Wake of September 11, 2001.
QuelleIn: Anthropology & Education Quarterly, 33 (2002) 3, S.350-367Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-7761
DOI10.1525/aeq.2002.33.3.350
SchlagwörterCollege Faculty; College Students; Discussion (Teaching Technique); Higher Education; Politics of Education; Teacher Role; Terrorism
AbstractSurveyed university faculty shortly after the September 11 attacks to investigate how they engaged with their students following these events. Classrooms became safe spaces for expressions of emotional vulnerability and public grieving. Some professors offered themselves as moral guides, striving to forestall the expression of hostility. Others avoided the subject of the attacks. Results highlight the challenge teachers face in defining the very meaning of the university. (Contains references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Anthropology & Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: