Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDerwing, Tracey M.; Rossiter, Marian J.; Munro, Murray J.
TitelTeaching Native Speakers To Listen to Foreign-Accented Speech.
QuelleIn: Journal of Multilingual and Multicultural Development, 23 (2002) 4, S.245-59Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0143-4632
SchlagwörterCultural Awareness; English (Second Language); Immigrants; Language Attitudes; Listening Comprehension; Native Speakers; Pronunciation; Questionnaires; Second Language Instruction; Second Language Learning; Uncommonly Taught Languages; Vietnamese
AbstractExamined the effect of cross-cultural awareness training and explicit linguistic instruction on attitudes towards and comprehension of foreign-accented speech in three groups of students. Listening comprehension passages read in Vietnamese-accented speech before and after an 8-week instruction period revealed no cross-group differences. Attitude questionnaires indicated increased empathy for immigrants. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Multilingual and Multicultural Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: