Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWatson, Anne; Mason, John
TitelStudent-Generated Examples in the Learning of Mathematics.
QuelleIn: Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 2 (2002) 2, S.237-49Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; französisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterConcept Formation; Educational Strategies; Foreign Countries; Learning; Mathematics Education; Peer Teaching; Teaching Methods; United Kingdom
AbstractPoints out the effectiveness of student-generated examples as a teaching tool. Examines the roles played by examples constructed and generated by students, illustrates and analyzes the use of this tool, and develops a theory for the act of exemplification as an act of cognition. Introduces a framework developed for this work. (Contains 39 references.) (Author/YDS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: