Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHodson, Derek
TitelCountering Science Reluctance in Elementary Science Education: Contrasting Approaches via Action Research.
QuelleIn: Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 2 (2002) 3, S.305-20Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; französisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAction Research; Elementary Education; Elementary School Teachers; Hands on Science; Inquiry; Science Instruction; Teaching Methods
AbstractDescribes and evaluates the work of an action research group established to address some of the problems associated with teaching science in elementary schools, in particular what has been described as 'science reluctance' or, in its more extreme form, 'science phobia'. Explains how an elementary school teacher replaced science teaching with hands-on activities and student-directed inquiry. (Contains 39 references.) (Author/YDS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: