Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNgai, Phyllis Bo-yuen
TitelBilingual Education for All: A Benefits Model for Small Towns.
QuelleIn: Bilingual Research Journal, 26 (2002) 2, S.269-94Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1523-5882
SchlagwörterAmerican Indian Education; Bilingual Education; Bilingualism; Educational Benefits; Elementary Secondary Education; Models; Multicultural Education; Program Design; Program Implementation; Rural Education; School Community Relationship; Small Towns
AbstractSuggests a curriculum for rural and small-town schools that combines bilingual education in local languages (indigenous, heritage, or immigrant languages) with global, multicultural education. Discusses benefits to students and community, and ways that the model overcomes typical rural constraints of inflexible school organization; administrative and public resistance; and lack of bilingual teachers, materials, and funding. (Contains 71 references.) (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bilingual Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: